Kvalitetssamtale

Referat af kvalitetssamtale 4. maj 2023.

Deltagere: Skoleleder Kristian Kallenbach, direktør Michael Gravesen.

Skolen har følgende særlige indsatspunkter i kommende skoleår:

• Kompetenceudvikling inden for Socialfag med det formål at ruste lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere til bedre at kunne se bagom elevens adfærd og dermed bedre støtte elevens udvikling.
  • Højere trivsel og lavere fravær. Disse to ting hænger sammen, og skolen vil derfor arbejde målrettet på at højne alle elevers trivsel dog med særligt fokus på de, hvor der kan være mistanke om begynde eller eksisterende mistrivsel.
  • Rette indsats til rette tid. Vi arbejder målrettet med evalueringer og test for at kunne iværksætte de rette faglige og sociale indsatser for relevante elever i tide. Udover de særlige indsatspunkter arbejder skolen kontinuerligt med:
  • Højere karaktergennemsnit: Generelt klarer eleverne sig godt i de mundtlige prøver, og der arbejdes med ekstra opmærksomhed på at højne elevernes skriftlige kompetencer.
    Der afvikles to a
    ̊rlige klassekonferencer, hvor alle elevers standpunkt gennemgås med læse- og matematikvejledere og evt. sociale indsatser drøftes. Lærerne deltager i relevante fælles fagudvalg på tværs af skoler.
  • Individuelle indsatser: Generelt ser på vi den enkelte elevs behov og målretter indsatsen, og skolen har derfor færre ”færdige pakker”.
  • Praksisfaglighed. I den projektbaserede undervisning indgår også praksisfaglighed i alle projekter. Begge dele bidrager til at vise eleven, hvad de kan bruge de indlærte færdigheder til.
  • Faglig ledelse: Både ledere og vejleder er løbende deltagende i teammøder og fælles planlægningsmøder for at understøtte fagligheden i undervisningen.
  • Bevægelse: Der arbejdes naturligt med bevægelse i den projektbaserede undervisning.

2023.05.04 Referat af kvalitetssamtale.pdf

Shape Created with Sketch.