Målsætning & værdier

Skolen på Herredsåsens vision: Vi vil være skolen med de mest engagerede elever!

Vores mål er at skabe en inkluderende skole, hvor den enkelte elevs styrkesider, faglige og alsidige personlige udvikling er i fokus og kommer i spil gennem den projektbaserede undervisning. Alle børn skal - hver især og sammen - udfordres og udvikle alle deres kompetencer optimalt. Børnene skal til stadighed være i stand til at anvende deres viden i nye sammenhænge.

Skolen har dagligt fokus på:

• at tage højde for at børn er forskellige og har styrkesider hver især.
  • at styrke børnenes tro på egen formåen, så de får overskud til at udvikle de områder, hvor de er knap så stærke.
  • at arbejde med variende læringsmetoder og -stile, så det enkelte barn tilgodeses bedst muligt.
  • at anerkende og ikke fejlfinde.
  • refleksion og evaluering over undervisningsmetoder.
  • samarbejde med forældre, så de har indsigt de de pædagogiske overvejelser, der er omkring deres børn.

Skolen vil:

• fortsat kompetenceudvikle det pædagogiske personale.
  • videndele og erfaringsudveksle på tværs af skolens afdelinger.
  • tilrettelægge undervisningsmiljøer, så disse tilgodeser eleverne bedst muligt.
  • anvende løbende evaluering/elevplaner for hvert enkelt barn gennem hele skoleforløbet.
  • anvende holddannelse på tværs af klasser og klassetrin.
  • styrke elevernes læsefærdigheder i fagene.
  • have et højt informationsniveau til forældre.
  • bidrage til sammenhæng mellem skole og hjem.

I PDF filen nedenunder kan du læse om vores værdier, her på skolen.

SPH værdier.pdf

Shape Created with Sketch.